Wednesday, October 14, 2015

پاسخ شاگردان آیت‌الله محمدرضا نکونام به بداخلاقی رسانه‌ای سایت موسسه راهبردی «دیده‌بان»

«جمعی از اساتید و طلاب حوزه‌ علمیه قم»، نسبت به «هتک حرمت» آیت‌الله محمدرضا نکونام از اساتید برجسته حوزه علمیه قم و از مراجع تقلید واکنش نشان دادند.

به گزارش «سحام»، آیت‌الله «محمدرضا نکونام» که پس از انتقاد از دیدگاه‌های آیت‌الله «ناصر مکارم شیرازی» در خصوص اینترنت و حرام دانستن وسایل ارتباط جمعی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردید، هم اکنون در بند ویژه روحانیت زندان اوین به سر می‌برد. وی در حالی‌که در زندان به سکته مغزی مبتلا شد، بدون طی مراحل پزشکی سریعا به زندان اوین بازگردانده شد.

ماموران امنیتی شرط «اعزام مجدد به بیمارستان» و «ملاقات با خانواده» را «پوشیدن لباس زندان» بر تن این مرجع تقلید عنوان کرده‌اند که وی تا به حال از اجرای این شرط استنکاف ورزیده است.

متن پاسخ «شاگردان ایثارگر، جانباز و آزاده» آیت‌الله‌ محمدرضا نکونام و «جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم» که برای انتشار در اختیار «سحام» قرار گرفته، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مسؤول سایت و مدیر مؤسسه راهبردی دیده بان

در پی رصد محتواهای سایبری منتشر شده روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۴/۷/۱۵، متاسفانه مشاهده شد که سایت مؤسسه راهبردی دیده‌بان مرتکب یک بداخلاقی بسیار زننده رسانه‌ای شده است. در میان ده خبر انتخاب شده برای بسته خبری روز چهارشنبه، خبر هشتم با سر تیتر «روحانی نمای مطلوب برای رسانه وهابی‌ها» به خبری از سایت العربیه فارسی می‌پردازد که تیتر آن «ممانعت از اعزام یک روحانی سرشناس به بیمارستان به دلیل نپوشیدن لباس زندان» است.

تنظیم کننده یا تنظیم کنندگان این خبر در سایتی که مدیران آن خود را «دغدغه‌مند نظام» دانسته و به ادعای خویش مرکزی تأسیس کرده‌اند تا با جبهه معارض انقلاب اسلامی مقابله کنند، بسیار ناشیانه و احتمالا عامدانه دست به تخریب شخصیت علمی و انقلابی مجتهدی پارسا، فیلسوفی حکیم و عارفی واصل زده‌اند که وصف علم، معرفت و مجاهدات ایشان را باید از بزرگان حوزه و نظام و نیز اسناد موجود در مرکز اسناد انقلاب اسلامی مطالبه کرد و این مختصر تنها به عنوان جوابیه‌ای برای «مطالب سخیف» سایت دیده‌بان راجع به حضرت آیت‌الله العظمی نکونام تهیه شده است.

سایت دیده‌بان در حرکتی غیر حرفه‌ای و شانتاژ گونه پس از سرتیتر زردی (!) که خود انتخاب کرده است، به بهانه انتشار خلاصه‌ای از اخبار رسانه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای، تیتر و متن خبر را از سایت العربیه فارسی نقل می‌کند، اما علاوه بر خلاصه کردن متن خبر با حذف پانزده کلمه از متن اصلی و جایگزین نمودن آن‌ها با هفت کلمه دلخواه، «بغض و کینه» خود را نسبت به حضرت استاد نشان می‌دهد و زیرکانه سعی می‌کند افکار عمومی را از دلیل اصلی بازداشت و پرونده سازی برای ایشان منحرف کند تا زمینه القاء مقاصد خود را در سطر پایانی خبر آماده سازد!

سایت العربیه در صفحه ایران خود مورخ ۹۴/۷/۱۴ برابر با 22 ذوالحجه 1436 این‌گونه می‌نویسد:

«وضعیت جسمانی آیت‌الله محمدرضا نکونام از اساتید برجسته حوزه علمیه قم که به دلیل مخالفت با نظریات آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده، رو به وخامت گذاشته است. نیروهای امنیتی شرط اعزام او به بیمارستان را پوشیدن لباس زندان عنوان می‌کنند که این شرط توسط این روحانی، رد شده است.»

اما سایت دیده‌بان با تحریف عبارت «آیت الله محمدرضا نکونام از اساتید برجسته حوزه» به عبارت «آقای محمدرضا نکونام از اساتید سابق حوزه»، دلیل بازداشت ایشان را «اتهاماتی در زمینه‌های مختلف» عنوان می‌دارد و نهایتا در ادامه نقل خبر تحریف شده، بدون جدا کردن سخن خود از متن اصلی خبر، می‌نویسد: «در همین راستا عملیات روانی برخی از سایت‌های معاند و وابسته به جریان‌ها سعی دارند علاوه بر مظلوم‌نمایی برای این متهم و نادیده گرفتن تخفیف‌های زیاد در برابر اتهامات وارده به وی، جریانی تازه برای این فرد طراحی و اجرا نمایند.»

در این‌که العربیه رسانه‌ای معارض با نظام اسلامی است و در وابستگی وهابیون به صهیونیست‌ها، شکی نیست ولی این چه منطقی است که عده‌ای مجهول‌الهویه در نهایت حسادت و کینه توزی، یکی از مراجع تقلید شیعه و استاد برجسته دروس خارج حوزه علمیه را «روحانی‌نما» خوانده و چون خبر بیماری ایشان در یک سایت وابسته به وهابی‌ها درج شده است، حضرت استاد را «مطلوب رسانه وهابی‌ها» معرفی می‌کنند؟! طبق این «منطق سخیف» که ناشی از «حقارت درونی» این افراد است، لابد حضرات تنظیم کننده خبر، مسؤولین و سران نظام را نیز به دلیل انتشار اخبار ایشان در رسانه‌های غربی و آمریکایی مطلوب آن رسانه‌ها می‌دانند!

خوب بود اگر اداره کنندگان سایت دیده‌بان سندی مبنی بر تکذیب خبر وخامت حال حضرت آیت‌الله العظمی نکونام و علت بازداشت ایشان دارند، ارایه دهند تا کذب بودن اخبار رسانه‌های بیگانه اثبات شود و بدین‌سان با جبهه معارض انقلاب اسلامی مقابله کنند. و نیز شایسته است برای اثبات دغدغه‌مندی‌شان درباره نظام و انقلاب، با شاگردان حضرت استاد جهت افشای دست‌های پنهان و پشت پرده پرونده سازی برای معظم له همکاری نمایند، نه این‌که خود آتش بیار معرکه شده و با پنهان ساختن علت اصلی بازداشت ایشان و جریان پرونده سازی برای حضرت استاد، مشکلی بر مشکلات نظام بیفزایند.

اما گویی این خبر که از «تخفیف‌های زیاد» سخن می‌گوید، به اشاره «مافیای حوزه» تهیه و تنظیم شده است؛ تخفیف‌هایی که در صورت نبود آن‌ها، قرار بود به دستور آقایی، حضرت استاد را نابود کنند! همان‌طور که دادستان ویژه قم در اولین ملاقات با آیت‌الله العظمی نکونام خطاب به ایشان می‌گوید: «نزد آقایی بودم، گفت نابودش کنید!»

ما شاگردان حضرت آیت‌الله العظمی نکونام از مدیران مؤسسه راهبردی دیده‌بان می‌خواهیم که علاوه بر مراجعه به اسناد و مدارک متقن برای شناخت صحیح این عالم ربانی و مجاهد انقلابی، برابر قانون، جوابیه را در همان سایت درج کنند و به خاطر جریجه‌دار کردن عواطف صدها طلبه فاضل و روحانی انقلابی و نیز مقلدین ایشان، از محضر حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مراجع تقلید، بیت معظم له و شاگردان و مقلدین عذرخواهی کنند.

بدیهی است استمرار این روند و عدم اصلاح آن ممکن است سبب ریزش مؤمنین واقشار انقلابی علاقمند به حضرت آیت‌الله العظمی نکونام شده و گناه نابخشودنی آن وزر و وبال روز جزای‌تان گردد. به اضافه این‌که ما حق شکایت شرعی و قانونی و پیگیری‌های مقتضی را برای خود محفوظ خواهیم دید.

والسلام علی من اتبع الهدی
۹۴/۷/۱۷
شاگردان ایثارگر، جانباز و آزاده حضرت آیت‌الله العظمی نکونام
و جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم

No comments:

Post a Comment

نقض حقوق جامعه کارگران در ایران خرداد ماه ۱۳۹۷

تهیه، تنظیم و نمودار از:  محمد ابوطالبی  Mohammad Aboutalebi اخبار _یکی از کارگران هپکو امروز در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات معیش...